Suomen Kilpailuoikeudellinen Yhdistys ry
Vuosikirja 2018

Kilpailuoikeudellisen yhdistyksen vuosikirja 2018 ilmestyi syksyllä 2019. Kyseinen vuosikirja on järjestyksessään seitsemästoista.

Vuoden 2018 vuosikirja keskittyy kilpailuoikeuden ja kilpailun taloustieteen ajankohtaisiin aiheisiin. Vuosikirjassa on tarkasteltu esimerkiksi lainsäätäjän näkökulmasta kilpailuoikeuden ja digitaalisten alustojen kehitystä Saksassa sekä kilpailuoikeuden ja tietosuojan välistä suhdetta Bundeskartellamtin Facebook-päätöksen valossa.Samoin vuosikirjassa käsitellään digitaalisia markkinoita myös niin sanottujen tappajaostojen (engl. killer acquisitions) valossa. Vuosikirjassa käsitellään myös monia muita ajankohtaisia aiheita, kuten määräävää markkina-asemaa koskevaa hintasyrjintää sekä kilpailuoikeutta urheilussa. Aikaisempien vuosien tapaan vuosikirjassa tarkastellaan myös oikeustapauksia Suomen, Ruotsin ja EU:n tasolla sekä analysoidaan korkeimman hallinto-oikeuden ratkaisukäytäntöä julkisissa hankinnoissa. Vuosikirjan tarkemman sisällysluettelon löydät täältä.

Kirjan voi tilata maksamalla 25 euroa yhdistyksen tilille Nordea FI46 1014 3000 2267 18 ja samalla ilmoittamalla postitusosoitteen (tilaaja ja osoite) kirjan päätoimittaja asianajaja Arttu Mentulalle (arttu.mentula@mentulalaw.fi). Myös muita aikaisempia vuosikirjoja on saatavilla 25 euron kappalehintaan.

Copyright © 2022 Suomen Kilpailuoikeudellinen Yhdistys ry. Kaikki oikeudet pidätetään.

Ylös